Thursday, November 16

Cubaan Lagi

Entah badai mana yang menghentam hati saat aku sunyi. Sungguh aku benci akan kepahitan sebuah kesunyian..semuanya seakan mengejek aku untuk terus membenci hati. Sungguh! Aku hanya manusia dengan sifat lemah tanpa pamitan dari hati yang lain. Adakah salah untuk aku terus mengarang sebuah kata puitis untuk hati yang lain?

Aku tidak mengemis hati lain, hanya secebis kekuatan dari-Mu yang tahu erti dibalik kata ini. Aku hanya ingin hati debelai rasa lapang tanpa kata putus yang sering menghanyutkan aku dari pembatas sepi.

Tuhan, andai engkau izinkan setiap hamba-Mu untuk pamerkan setiap rasa dihati, tidak aku memilih untuk hal itu kerana cukup aku dan Tuhanku yang tahu. Sungguh! Aku ingin terus terlihat kuat didepan mereka meski kini batinku hancur diremut luka lalu.

Duhai hati, sehancur manapun kau kini, seteruk apa pun kau dirobek. Aku ingin kau tahu sungguh masih ada jasad yang utuh untuk terus beradu tenaga dengan kamu. Sungguh, tukul dan paku juga tidak sekuat kamu untuk terus menempel dengan gagah seperti kamu kini.

8 comments:

  1. huhuuhuhuhuhu.....perjalanan ku sungguh jauh ada jatuh ada bangun dan terus ku tempuhi

    ReplyDelete
  2. saya first time jumpe blog awak.. teruja gila masa tu.saya suke sangat baca.awak apa kabar?
    rindu korang sos cil tehah.

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. ye tehah saya tepi anda...
      nanti bila lame dok jupe..mu buke balik blog ni ..mu baca.hehe huhu

      Delete
    2. aku baru sudah tampo mu punya dahi

      Delete