Monday, March 12

Perjalanan Kedewasaan

Aku makin mengerti setiap perjalanan kedewasaan ini. Saat hati memerlukan seseorang untuk aku meluahkan rasa yang terbuku, aku memilih hanya untuk terus sendiri dan bermonolog bersama hati. Tiada lain yang mengertikan aku, melainkan Allah dan hati sebagai penemanan setia. Percayalah tiada yang mengertikan kamu melainkan itu.

Adakala juga aku seperti ingin terus berlari, jauh dari hal yang menyesatkan jiwa tapi aku tahu sesuatu akan terjadi semakin rumit kalau kamu memilih untuk terus melangkah meski tanpa menoleh. Hidup adalah bagaimana kamu menyelesaikan setiap hal yang berlaku bukan untuk menjadi jasad yang pengecut.

2 comments:

  1. melangkah lah terus ke hadapan... cari di mana titik puncak untuk kita meraih kejayaan.. minta bantu lah dari yang Maha Esa.. pasti jalan di mudahkan. Kakak ke sini... bw

    http://www.byshaz.blogspot.my

    ReplyDelete